Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repository.ufrpe.br/handle/123456789/4811
Registro completo de metadados
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisorFalcão, Taciana Pontual da Rocha-
dc.contributor.authorUchoa, João Pedro Cavalcanti-
dc.date.accessioned2023-08-09T16:35:26Z-
dc.date.available2023-08-09T16:35:26Z-
dc.date.issued2021-02-26-
dc.identifier.citationUCHOA, João Pedro Cavalcanti. Fostering Autonomy through Augmentative and Alternative Communication. 2021. 22 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Ciências da Computação) – Departamento de Computação, Universidade Federal Rural de Pernambuco, Recife, 2021.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repository.ufrpe.br/handle/123456789/4811-
dc.description.abstractAccording to the World Health Organization, an estimated one billion people live with a disability. Millions of them are nonverbal and also experience motorskill challenges. The restrictions on participation and communication caused by such disabilities often lead to discrimination and social exclusion, including the lack of access to formal education. Augmentative and Alternative Communication (AAC) is a method to afford communication for people with speech impairment. Software applications that implement AAC bring benefits of adaptability and personalization over traditional paperbased methods, but their usability needs improvement, particularly to increase user autonomy. This paper presents an interface redesign of the Livox AAC application, and a new user onboarding process based on user research to adjust the interface to user needs, contributing to user autonomy on AAC use.pt_BR
dc.format.extent22 f.pt_BR
dc.language.isoen_USpt_BR
dc.rightsopenAccesspt_BR
dc.rightsAtribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)pt_BR
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRpt_BR
dc.rightsopenAccesspt_BR
dc.rightsopenAccesspt_BR
dc.subjectComunicação alternativa para deficientespt_BR
dc.subjectTecnologias assistivaspt_BR
dc.subjectEducação inclusivapt_BR
dc.subjectProjeto de acessibilidadept_BR
dc.titleFostering Autonomy through Augmentative and Alternative Communicationpt_BR
dc.typebachelorThesispt_BR
dc.contributor.authorLatteshttp://lattes.cnpq.br/8316954734346733pt_BR
dc.contributor.advisorLatteshttp://lattes.cnpq.br/5706959249737319pt_BR
dc.contributor.advisor-coNascimento, André Câmara Alves do-
dc.contributor.advisor-coLatteshttp://lattes.cnpq.br/0622594061462533pt_BR
dc.degree.levelGraduacaopt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.degree.localRecifept_BR
dc.degree.grantorUniversidade Federal Rural de Pernambucopt_BR
dc.degree.graduationBacharelado em Ciências da Computaçãopt_BR
dc.degree.departamentDepartamento de Computaçãopt_BR
Aparece nas coleções:TCC - Bacharelado em Ciência da Computação (Sede)

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
tcc_joaopedrocavalcantiuchoa.pdf2,29 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.